hey ihr, ich bin schon seit etwa sieben jahren trompeter, und ich finde ich mach das recht gut. aber mein problem sind die hohen töne. seit ich jetzt in der schulband bin, werden die immer mehr und mehr gefordert, aber beim g2 hört es meistens auf. kennt einer von euch gute übungen mit denen ich die höhe trainieren kann?? wäre euch echt dankbar. MfG, philipp
Re: hohe töne
Philipp !
1. play a second line G and hold it slowly for funf takte !
2. remove the mouthpiece and rest 20 seconds
3. repeat steps 1 + 2 --- for 15 minutes ----- then rest for 10 minutes.
4. play a second line 'G' and slur to the 'A' above - rest 20 seconds
5. play a second line 'G' and slur to the 'A + B' above - rest 20 seconds
6. play a second line 'G' and slur to the 'A+ B+C' above - rest 20 seconds
7. as above to D 8 as above to E 9 as above to F# 10. as above to G on top of the stave.
rest for 5 minutes...
NOW...
play an second space 'A' and slur to the 'B' above - rest 20 seconds
play a second space 'A' and slur to the 'B + C#' above - rest 20 seconds
play a second space 'A' and slur to the 'B+ C#+D' above - rest 20 seconds
7. as above to E 8 as above to F# 9 as above to G# 10. as above to A on top of the stave.
EMBOUCHURE ENHANCEMENT Book 6 (Maintenance Routines for TOO OPEN / TOO CLOSED apertures) [172 pages]
'Some' of the contents are as follows...
BASIC RULES OF E.E. MAINTENANCE ROUTINES (too closed / too open) CAT ANDERSON METHOD - FULL PAGE BY PAGE ANALYSIS RE-ORDERING CAT ANDERSON METHOD PAGES 20 MIN â€G†SECRETS MALTE BURBA METHOD + EE STUDENTS (22 PAGES) CHOPS, STRENGTH, ART, TECHNIQUE OWNING A NOTE THE 'OWN IT' TEST MPC PRESSURE, STABILITY ACROSS THE RANGE MPC PRESSURE TEST1 - HEREâ€S HOW MPC PRESSURE TEST 2 - MORE HELP EQUILIBRIUM - WHAT IT REALLY MEANS PRE-SET TENSION TEST THE PERFECT LIP POSITION TEST †USING CATS 20 MIN G POINTS OF VIEW, ULTIMATE TRUTHS PERSPECTIVE PLAYER HORN COMBOS, RECENT DEVELOPMENTS - REVELATION FULL TIME TPT PLAYING AND SUITABLE PRACTICE REGIMES WARMING UP- SHIFTING THE FOCUS - MORE INFO SECONDARY STIFFNESS - WEIRD, BUT TRUE . . WARM UP 1 WARM UP 2 WARM UP 3 WARM UP 4 WARM UP 5 WARM UP 6
Ich versuche es mal in Deutsch Dir ein paar Tricks näherzulegen die man anwenden kann, um seinen Ansatz zu verbessern und somit gleich viel besser die "hohen" Töne spielen kann.
1. Jagdsinale spielen... Der Sinn hier besteht darin, dass man bei Jagdsignalen nur die Naturtöne braucht, diese aber vom c1 bis zum c3 ausschöpfen muss. Du findest Jagdsignale bei youtube die man sehr schnell nach spielen kann
2. Versuche einfache Stücke zu Hause immer eine Oktave höher zu spielen Das macht manchmal nicht nur Spaß und hört sich gut an, sondern fördert auch das Spielen in hohen Tonlagen.